terapia chorób stawów Łuków

Na czym polega terapia Orthokine i jak daje efekty?

Leczenie zmian zwyrodnieniowych stawów i kręgosłupa, także degradacji chrząstki po urazach można prowadzić przy pomocy nowatorskiej, niechirurgicznej terapii Orthokine. Zabieg taki polega na podaniu osocza uzyskanego z krwi własnej Pacjenta, co m.in. inicjuje procesy naprawcze i zmniejsza ból wywoływany stanem zapalnym. Wyjaśniamy, na czym polega terapia Orthokine i jakie ma zastosowanie w leczeniu schorzeń narządu ruchu.

Spis treści:

• Co to jest terapia Orthokine?
  • Na czym polega działanie terapii Orthokine?
  • Orthokine – zastosowanie metody w leczeniu
  • Jakie efekty daje terapia Orthokine?

Co to jest terapia Orthokine?

Orthokine to innowacyjna, niechirurgiczna i małoinwazyjna metoda leczenia zmian zwyrodnieniowych, bólu i kontuzji w obrębie stawów i kręgosłupa. Zabieg taki polega na podaniu autologicznej surowicy o skoncentrowanej zawartości białek przeciwzapalnych.

Preparat przeznaczony do wstrzyknięcia wprost do miejsca zmienionego chorobowo pozyskuje się przy pomocy nowatorskiej metody Orthokine, z krwi własnej pacjenta pobranej z żyły obwodowej, najczęściej ramiennej. Krew poddana specjalnej procedurze ulega modyfikacji i stężeniu, dzięki czemu zawiera skoncentrowaną ilość składników, które wpływają naprawczo na tkanki.

Jest to zabieg o wyjątkowym bezpieczeństwie, ponieważ w jego trakcie nie podaje się żadnych obcych składników, a jedynie biokompatybilny preparat (osocze bogatopłytkowe), który nie powoduje reakcji uczuleniowej. Co ważne, osocze pozyskane przy pomocy opatentowanej metody Orthokine zawiera także zwiększoną ilość czynników wzrostu, które przyspieszają regenerację tkanek w miejscu podania preparatu.

Na czym polega działanie terapii Orthokine?

W niszczeniu chrząstki stawowej istotna rolę odgrywają cytokiny zapalne, zwłaszcza ich zbiór o nazwie interleukina-1 (IL-1). Z krwi poddanej obróbce metodą Orthokine uzyskuje się koncentrat białek przeciwzapalnych, który działa hamująco na proces zapalny, a tym samym zmniejsza ból przez niego powodowany. Metoda ta działa więc jak bloker dla interleukiny-1 odpowiedzialnej za proces zapalny.

Po iniekcji osocze krwi dodatkowo intensyfikuje procesy przebudowy tkankowej, spowalniając lub zapobiegając dalszej degradacji chrząstki stawowej. Orthokine stanowi obecnie doskonałą alternatywę dla bardziej inwazyjnych zabiegów. Metoda ta odznacza się wysoką skutecznością, a z racji, że jest to terapia biologiczna, także bezpieczeństwem.

Orthokine – zastosowanie metody w leczeniu

Terapia Orthokine jest coraz częściej wybieranym zabiegiem w reumatologii i ortopedii. Biologiczny preparat wykorzystywany jest do leczenia stanów zapalnych, bólu i zmian zwyrodnieniowych. Orthokine znajduje zastosowanie głównie w leczeniu schorzeń, takich jak np.:

• kontuzje sportowe, m.in. skręcenia i złamania;
  • stany zapalne mięśni, stawów, ścięgien;
  • bóle reumatyczne kończyn i kręgosłupa;
  • zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa;
  • zmiany zwyrodnieniowe stawów;
  • bóle stawów;
  • zespoły korzeniowe.

Jakie efekty daje terapia Orthokine?

Podstawowym celem terapii Orthokine dostępnej w naszej przychodni Ortodentika w Łukowie  jest redukcja stanu zapalnego i zahamowanie postępu zmian zwyrodnieniowych. Seria iniekcji osocza bogatopłytkowego pozwala na zmniejszenie lub całkowite pozbycie się dolegliwości bólowych. Ponadto Pacjent zyskuje poprawę ruchomości leczonego stawu, co znacząco podnosi komfort życia.

Z kolei w przypadku wykorzystania Orthokine do leczenia kontuzji i urazów sportowych, zyskuje się nie tylko redukcję bólu i stanu zapalnego, ale także przyspieszenie procesu regeneracyjnego. Po serii zastrzyków, których ilość dobiera się w zależności od potrzeb, urazy w obrębie leczonego miejsca goją się szybciej, co pozwala na znaczne skrócenie czasu terapii.