Fizjoterapia stomatologiczna – Łuków

DR. N. MED. ANDRZEJ BOŻYK

prowadzi leczenie Pacjentów z zaburzeniami   stawów  skroniowo-żuchwowych.

Rozpoczęcie leczenia na stosunkowo wczesnym etapie pozwala na zachowanie naturalnego kształtu zębów i uniknięcie kosztownego leczenia. Lekarz  doradzi jak rozwiązać problem zaciskania i ścierania zębów, pomoże w pozbyciu się uporczywego bólu głowy oraz napięć w okolicach szyi i barków.Podstawą leczenia dysfunkcji stawów sk-ż jest właściwa diagnostyka. Na pierwszej wizycie lekarz przeprowadza wywiad oraz wykonuje badanie manualne mięśni głowy i szyi, stawów skroniowo-żuchwowych oraz torebek stawowych. Ocenia także funkcję języka, uzębienia oraz sprawdza, czy zęby górne i dolne prawidłowo się stykają (okluzja). Określa przyczynę bólów głowy, twarzy i pleców oraz diagnozuje trzaski w stawach skroniowo-żuchwowych.

Lekarz może zalecić fizjoterapię w celu rozluźnienia stawów i poprawy elastyczności mięśni, jak również naukę wykonywania samodzielnych ćwiczeń. Często zdarza się, że lekarz może skierować pacjenta na leczenie do ortodonty lub protetyka ponieważ leczenie stawów sk-ż często jest połączone z leczeniem ortodontycznym i protetycznym (np. podniesienie zwarcia).

Wskazania do fizjoterapii stomatologicznej:

• bóle stawów skroniowo-żuchwowych oraz bóle skroni i mięśni żwaczy
  • zwiększone napięcie mięśni twarzy
  • w celu polepszenia koordynacji ruchowej
  • trzaski i przeskakiwania w stawach skroniowych
  • ograniczone otwieranie żuchwy
  • po zabiegach chirurgicznych
  • przy neuralgiach i porażeniu nerwów

Do leczenia wykorzystujemy:

• LASEROTERAPIĘ – świetne działanie przeciwzapalne, doskonała do zaburzeń czynnościowych, chorób błon śluzowych, po usunięciu zęba oraz po plastyce wędzidełka
  • KRIOTERAPIĘ – zmniejsza ból i obrzęk
  • LAMPĘ SOLLUX – z filtrem czerwonym i niebieskim, szczególnie pomocna w leczeniu neuralgii