REHABILITACJA - Łuków

Fala uderzeniowa w Ortodentice, Łuków

REHABILITACJA - Łuków

Ortodentika oferuje terapię falą uderzeniową, stosowaną w przypadku:

• ostrogi piętowej,
    • łokcia tenisisty,
    • bólu ścięgna Achillesa,
    • kolana skoczka,
    • bólu barku

OSTROGA PIĘTOWA

Pacjent, u którego występuje ostroga piętowa, odczuwa ból z tyłu pięty lub pod piętą, gdyż właśnie tam – pod kością piętową (ostroga piętowa dolna) lub za nią (ostroga piętowa górna), tworzy się niewielkie zwapnienie w kształcie ostrogi. Ból nasila się przy chodzeniu, często znacznie go utrudnia, przy nawet niewielkim obciążeniu, a także rano, zaraz po przebudzeniu. Jest on spowodowany drażnieniem przez ostrogę ścięgna i stanem zapalnym w ścięgnie.

Przyczyną powstania ostrogi jest stan zapalny, który może być z kolei spowodowany:

• noszeniem nieprawidłowego, niewygodnego obuwia
      • nadwagą
      • brakiem odpowiedniej rozgrzewki przed aktywnością fizyczną

Na powstanie ostrogi mogą mieć także wpływ czynniki genetyczne.

Jednym z najbardziej efektywnych sposobów leczenia ostrogi piętowej jest terapia falą uderzeniową. Zabieg polega na zwalczaniu bólu energią fal akustycznych. Najczęściej nie jest bolesny, a ewentualny ból pozabiegowy, zazwyczaj nie utrzymuje się długo. Nie należy się także spodziewać wystąpienia skutków ubocznych. Terapia poprawia krążenie krwi i zwiększa produkcję kolagenu, dzięki czemu ścięgna i tkanki mogą się łatwiej odbudować. Aby osiągnąć pełną skuteczność, zabieg należy kilkakrotnie powtórzyć w 5-7-dniowym odstępie. Terapia pozwala na stałe pozbyć się problemu, czego nie gwarantują inne metody leczenia ostrogi.

Przebieg leczenia