Orthokine , wyselekcjonowane białko z krwi

Orthokine to nowatorskie leczenie stawów, mięśni i ścięgien, określane jako przełomowe osiągnięcie ortopedii molekularnej. Terapia Orthokine bazuje nie tylko na eliminowaniu bólu, ale przede wszystkim na działaniu ukierunkowanym wprost w przyczynę degeneracji chrząstki stawowej. Istotne znaczenia dla stanu zapalnego towarzyszącego urazom ma cytokina o nazwie interleukina 1, która w tkankach wiąże się z receptorami IL-1 inicjując stan zapalny. Zastosowanie terapii Orthokine hamuje proces niszczenia stawów przez prodestrukcyjne cytokiny, które przy chorobach narządu ruchu są wytwarzane w niekontrolowanej ilości doprowadzając do niszczenia chrząstki stawowej.

W trakcie procederu Orthokine pozyskujemy osocze wykazujące właściwości intensyfikujące procesy naprawcze oraz niwelujące stan zapalny, często towarzyszący zmianom zwyrodnieniowym oraz kontuzjom. W momencie podania preparatu pozyskanego z krwi obwodowej dochodzi do wyeliminowania stanu zapalnego, a tym samym do zatrzymania toczących się zmian, które niszczą stawy i wywołują dolegliwości bólowe. W rezultacie proces niszczenia tkanek zostaje powstrzymany, mija stan zapalny oraz ból. Terapia Orthokine na stawy pozwala na szybki powrót do zdrowia, przy czym odznacza się wysokim bezpieczeństwem dla Pacjenta. W trakcie zabiegu wykorzystujemy osocze krwi Pacjenta, które jest kompatybilne z tkankami organizmu i nie wywołuje niepożądanych reakcji, czy uczuleń. W specjalistycznie przygotowanym osoczu znajdują się skoncentrowane ilości naturalnych czynników przeciwzapalnych oraz regenerujących czynników wzrostu.

Przebieg zabiegu Orthokine

Pozyskanie surowicy

• W pierwszej kolejności pobieramy krew od Pacjenta z żyły ramiennej. Do uzyskania krwi wykorzystujemy specjalne strzykawki EOT®II systemu Orthokine. Opatentowana budowa strzykawek wspomaga pozyskanie osocza z wysoką zawartością białek przeciwzapalnych.
  • Następnie pobraną krew umieszczamy w kilku probówkach w inkubatorze. Probówki mają specjalną konstrukcję, a ich ściany są całkowicie wolne od wszelkich drobnoustrojów. Krew w sterylnych warunkach przechowywana jest przez 6-9 godzin w temperaturze 37 stopni. W tym czasie, w idealnych warunkach rozpoczyna się wzmożona produkcja czynników przeciwzapalnych, głównie najważniejszego białka IL-1Ra oraz licznych czynników wzrostu.
  • Po upływie kilku godzin probówki z krwią zostają poddane kilkuminutowemu wirowaniu. Pod wpływem różnicy ciężkości poszczególnych komórek dochodzi do oddzielenia skoncentrowanej surowicy od pozostałych składników krwi (skrzepu). W ten sposób uzyskujemy kondycjonowaną surowicę, podzieloną na kilka części, z których każda zostaje wykorzystana do kolejnej serii zabiegowej. Preparat jest całkowicie naturalny, nie zawiera żadnych dodatkowych substancji.

Wykonanie zastrzyku w miejsce zmienione chorobowo

• Pierwszy zastrzyk możemy wykonać tuż po przygotowaniu preparatu. Miejsce podania dezynfekujemy, a nakłucie wykonujemy przy pomocy cienkiej igły. Surowica zostaje podana bezpośrednio w chore miejsce.

Powtarzalność zastrzyków Orthokine

• Pozostałe części surowicy zostają zamrożone i przechowywane w temperaturze -20 stopni do kolejnego zabiegu. Terapia wymaga tylko jednorazowego pobrania krwi.
  • Zabieg powtarzamy co 2-3 dni.
  • Terapia Orthokine zwykle wymaga podania 4-6 zastrzyków. Cała terapia trwa ok. 2-3 tygodni.

Wskazania do zabiegu

• Stany zapalne;
  • Bóle stawów, np. ból kolana, biodra, łokcia;
  • Urazy mięśni i ścięgien;
  • Kontuzje sportowe;
  • Bóle pleców;
  • Uszkodzenia chrząstki stawowej;
  • Choroby zwyrodnieniowe stawów.

Zalety terapii Orthokine – efekty

• Niska inwazyjność zabiegu;
  • Bezpieczeństwo i kompatybilność z tkankami;
  • Efekty utrzymujące się minimum dwa lata;
  • Eliminacja stanu zapalnego;
  • Zahamowanie procesów niszczących stawy;
  • Regeneracja i wzmocnienie tkanek;
  • Usunięcie bólu;
  • Zwiększenie ruchomości stawów;
  • Powrót do sprawności fizycznej;
  • Poprawa komfortu życia i większa swoboda;
  • Oddalenie terminu operacji chirurgicznej w przypadku zaawansowanych zniszczeń w obrębie stawu.