Zalety masażu leczniczego

masaż leczniczy- ortodentika.pl

Istnieją różne rodzaje masażu, a dzięki bogatej ofercie klinik medycyny i medycyny estetycznej możemy wybrać masaż relaksacyjny, sportowy lub leczniczy. Zabieg ten jest nie tylko przyjemną i odprężającą formą spędzenia czasu, ale też korzystnie wpływa na nasze samopoczucie i stan zdrowia. Z masażu korzystają osoby młode i dojrzałe, kobiety i mężczyźni w różnych celach. Jedni potrzebują odpoczynku, inni rozluźnienia stale spiętych mięśni, jeszcze inni wyleczenia się z dolegliwości bólowych. Niezależnie od tego, co jest naszą motywacją, aby skorzystać z masażu, warto skorzystać z zabiegu choćby po to, aby przekonać się na własnej skórze, jak bardzo był nam on potrzebny.

Lecznicze właściwości masażu klasycznego

Masaż klasyczny to mająca już swoje lata metoda rytmicznego wywierania nacisku na ciało pacjenta i zwalnianiu ucisku. W masażu kluczową rolę odgrywają dłonie masażysty, który za pomocą chwytów rąk i ich przesuwania od obwodu w kierunku dośrodkowym oddziałuje na tkanki miękkie. Wykonywane przez masażystę ruchy i chwyty następują po sobie w ustalonej kolejności, wywierając na stan psycho-fizyczny pacjenta korzystny wpływ.

Jakie korzyści niesie ze sobą masaż?

Masaż klasyczny oddziałuje korzystnie na pacjenta miejscowo, jak też ogólnie. W wyniku mechanicznego działania na ciało pacjenta dochodzi do pobudzenia krążenia w jego organizmie. Dzięki temu krem rozprowadza po całym ciele  uwolnione z tkanek i przez układ nerwowy związków biologicznie aktywnych. Oprócz tego masaż zmienia pobudliwość zakończeń nerwowych w strukturach układu nerwowego. Masaż klasyczny zwiększa ukrwienie, redukuje dolegliwości bólowe i napięcie mięśniowe. Działa na organizm relaksująco, uspokajająco, a niekiedy wręcz nasennie. Wydawać by się mogło, że masaż działa jedynie na zewnętrzne narządy, jednak wbrew pozorom zabieg ten działa też na unerwione przez ten sam odcinek rdzenia organy wewnętrzne. Wynika z tego, że masaż miejscowy pozwoli usunąć skurcze w narządach wewnętrznych, a oprócz tego stymuluje układ krążenia i oddychania.

Komu zalecany jest masaż klasyczny?

Wskazaniem do wykonania masażu jest nadmierne napięcie, przeciążenie i zaniki mięśni, obrzęki, nieprawidłowe funkcjonowanie mięśni spowodowane chorobami mięśni, stawów, urazów i bezczynności, zaburzenia pracy mięśni oddechowych bądź niewłaściwe oddychanie, zaburzenia metabolizmu, choroby reumatyczne, stany po przebytych urazach, po operacjach narządu ruchu, neuralgie i zapalenia stawów – wymieniają specjaliści z Ortodentika w Łukowie.

Przeciwwskazania do wykonania zabiegu

Z masażu klasycznego nie powinny korzystać osoby, u których wystąpiła choroba z gorączką, choroby i znamiona skóry, nowotwór, krwawienie lub możliwość jego wystąpienia, złamanie, ciąża, ostry zespół Sudecka, miażdżyca tętnic bądź wady serca z niewydolnością krążeniową. W ofercie Ortodentika znajdują się również inne rodzaje masaży, takie jak: masaż sportowy, wibracyjny, drenaż limfatyczny i pneumatyczny. Więcej: http://www.ortodentika.pl/masaz- leczniczy/.