Masaż leczniczy w Przychodni Ortodentika

MASAŻ KLASYCZNY

Jest to najstarsza metoda masażu, polegająca na rytmicznym wywieraniu i zwalnianiu ucisku na tkanki miękkie dzięki chwytom rąk, przesuwanych od obwodu w kierunku dośrodkowym. Wykonuje się go przy pomocy odpowiednich ruchów i chwytów, które następują po sobie w wyznaczonej kolejności.

DZIAŁANIE MASAŻU KLASYCZNEGO

Miejscowemu działaniu masażu klasycznego towarzyszy działanie ogólne. Masaż działa ogólnie wskutek rozprowadzania po całym organizmie przez krew biologicznie czynnych związków uwolnionych z tkanek przez zabieg oraz na drodze odruchowej przez układ nerwowy. Energia mechaniczna masażu powoduje uwolnienie z magazynów tkankowych związków biologicznie aktywnych. Zabieg działa równocześnie na zakończenia nerwowe w skórze, zmieniając ich pobudliwość i wywołując pobudzenie lub hamowanie w różnych strukturach układu nerwowego. Masaż, zmniejszając zwiększone napięcie mięśni i zwiększając ukrwienie, działa również przeciwbólowo. Rytmiczne i równomierne wykonywanie masażu na większych powierzchniach ciała działa uspokajająco, odprężająco i nasennie.
Masaż określonych okolic ciała może wpływać na te narządy wewnętrzne, które są unerwione przez ten sam odcinek rdzenia kręgowego. W ten sposób miejscowy masaż może, np. usuwać skurcze istniejące w narządach wewnętrznych. Ogólnym działaniem masażu jest pobudzenie układu krążenia i oddychania.

WSKAZANIA DO MASAŻU KLASYCZNEGO:

• zaburzenia funkcji mięśni w następstwie chorób mięśni lub stawów, urazów i bezczynności,
  • statyczne i czynnościowe przeciążenie mięśni
  • zaniki mięśniowe wskutek porażeń nerwów obwodowych, urazów i bezczynności
  • nadmierne napięcie mięśni
  • zaburzenia czynności mięśni oddechowych i niewłaściwa technika oddychania (np. w przewlekłym nieżycie oskrzeli, rozedmie płuc, astmie oskrzelowej)
  • choroby reumatyczne w okresach wolnych od zaostrzeń
  • stany po operacjach narządu ruchu
  • stany po urazach
  • statyczne i czynnościowe przeciążenie mięśni
  • obrzęki
  • neuralgie, zapalenia nerwów