Masaż klasyczny – poznaj jego wskazania i zalety

kregoslup

Jedną z najstarszych metod masażu jest masaż klasyczny. Stosowany był od najdawniejszych wieków. Pierwsze zapisy na jego temat pojawiają się już w księgach Hipokratesa. Mówi się tam o wykonywaniu ruchów pocierania, aby zwalczyć dolegliwości bólowe. Na czym polega masaż klasyczny i kiedy warto go zastosować?

Czym jest masaż klasyczny?

Masaż klasyczny jest zabiegiem zarówno relaksującym, jak i leczniczym. Pozytywnie wpływa na obolałe mięśnie i daje ukojenie naszemu ciału oraz skołatanym nerwom. Polega on na wywieraniu nacisku na odpowiednie punkty i okolice ciała. Masaż jest kombinacją ruchów wykonanych w odpowiedniej kolejności. Prawidłowo wykonany może przynieść rewelacyjne efekty.

Działanie masażu klasycznego

Masaż klasyczny sprawi, że Twój układ nerwowy, mięśniowy , oddechowy oraz układ krążenia zostaną pobudzone do pracy. Oprócz miejscowego działania masażu, istotne jest także jego działanie ogólne. Dzięki wykonywaniu masażu, do krwioobiegu uwalniane są biologicznie czynne substancje aktywne powodujące efekt relaksacyjny i leczniczy. Masaż ma także działanie przeciwbólowe, które objawia się poprzez zmniejszenie wzmożonego napięcia mięśniowego występującego w różnego rodzaju schorzeniach przewlekłych, w chorobie zwyrodnieniowej stawów i kręgosłupa czy w pourazowych złamaniach i urazach więzadłowych stawów. Zakończenia nerwowe w skórze zostają pobudzone, co korzystnie wpływa na nasze ciało oraz poszczególne narządy. Wykonywanie masażu klasycznego na dużych powierzchniach ciała przynosi działanie przeciwbólowe. Masaż wykonany przez specjalistę korzystnie wpłynie na psychofizyczny stan naszego organizmu.

Wskazania do wykonania masażu klasycznego

Masaż klasyczny jest sposobem na zmniejszenie ilości przyjmowanych leków przeciwbólowych i poprawę samopoczucia. Jeśli cierpisz na statyczne oraz czynnościowe przeciążenie mięśni czy zaburzenia mięśniowe spowodowane chorobami mięśni i stawów, powinieneś się na niego zdecydować. Masaż klasyczny świetnie sprawdzi się również w przypadku dolegliwości bólowych powstałych na skutek przebytych urazów, operacji i neuralgii.

Masaż klasyczny wspomaga przemianę materii i korzystnie wpływa na naszą psychikę. Poprawia samopoczucie i działa relaksacyjnie, dlatego polecany jest osobom zmęczonym fizycznie, jak i psychicznie.

Przeciwwskazania do wykonania masażu klasycznego

Poddanie się masażowi klasycznemu nie jest wskazane w przypadku:

• gorączki,
  • utrzymujących się krwawień,
  • przyjmowania leków przeciwzakrzepowych wymagających kontroli parametrów krzepnięcia krwi,
  • miażdżycy tętnic,
  • wady serca z objawami niewydolności krążenia,
  • choroby zakaźnej.

Masaż kobiet w ciąży jest dopuszczalny w przypadku przeprowadzenia go przez odpowiednio przeszkolonego masażystę, posiadającego niezbędne wykształcenie i doświadczenie.

Więcej informacji o masażu klasycznym i innych masażach leczniczych znajdziesz tutaj.