Idealny uśmiech dzięki implantom

stomatolog lukowCzy uśmiech gwiazd z Hollywood jest osiągalny? Oczywiście, że tak! Zasługą tego efektu jest skuteczne i dokładne leczenie stomatologiczne w połączeniu ze stomatologią estetyczną. Te dziedziny medycyny rozwijają się współcześnie bardzo szybko, oferując innowacyjne rozwiązania. Szczególnie prężnie rozwija się stosowanie implantów stomatologicznych.

Czym są implanty zębowe?

Jest to rodzaj uzupełnienia stosowanego w stomatologii, które łudząco przypomina ząb i spełnia wszystkie jego funkcje. Proteza całego zęba składa się z trzech części: implantu (śruby), który jest zamontowany w kości (spełnia funkcję korzenia zęba), korony – widocznej z zewnątrz jako ząb oraz łącznika między implantem, a koroną. Wszystkie elementy zbudowane są z tytanu, a zatem cechują się biokompatybilnością.

Wskazania do zastosowania implantu

Implanty mogą być stosowane w przypadku pojedynczych ubytków jak i do odbudowy całego uzębienia. Po ekstrakcji zęba stałego pozostaje nieestetycznie wyglądająca luka, którą warto wypełnić implantem zębowym. Rozwiązanie to sprawdzi się również w przypadku braków międzyzębowych. U niektórych pacjentów, zawiązek zęba w ogóle się nie wykształca, a więc brak zęba jest pierwotny, a nie spowodowany ekstrakcją. Wtedy również wskazane jest zastosowanie implantu. Gdy braki w uzębieniu są szersze, stosuje się konwencjonalne protezy, jednak często nie są one tolerowane przez pacjentów. W takim wypadku bardzo dobrze sprawdzają się implanty, które umocowane są w kości tak samo jak ząb, przez co są niewyczuwalne i zapewniają wysoki komfort.

Jak przygotować się do zabiegu?

Jak informują specjaliści z kliniki Ortodentika, przed samym założeniem implantu, przeprowadzana jest konsultacja stomatologiczna połączona z badaniem. Wykonywane są zdjęcia: pantomograficzne oraz TK. Na ich podstawie lekarz dostosowuje wymiary implantu do grubości kości pacjenta. Sam pacjent nie musi być specjalnie przygotowywany.

Jak wygląda sama procedura?

Zabieg wszczepienia pojedynczego implantu jest krótki (ok 30-40 minut). Wydłuża się wraz z liczbą implantów. Po znieczuleniu miejscowym lekarz stomatolog wszczepia śrubę. Po zabiegu, implant musi zrosnąć się z kością, co trwa przeciętnie 2-4 miesiące. Po tym czasie, na śrubie osadza się koronę lub most.

Czym są protezy tymczasowe?

Aby zachować estetykę przez czas oczekiwania na integrację implantu z kością,  w przypadku zakładania kilku sąsiednich implantów stosuje się protezy tymczasowe. Po odczekaniu odpowiedniego czasu zamienia się je na właściwe uzupełnienie protetyczne (koronę, most).

Czy wszczepienie implantu wymaga rekonwalescencji?

Ze względu na innowacyjne techniki stomatologiczne tego samego dnia można wrócić do pracy, a już po 2 godzinach można przyjmować pokarmy o miękkiej konsystencji. Kolejnego dnia, może wystąpić opuchlizna i lekki ból, który można zniwelować ogólnodostępnymi lekami przeciwbólowymi.

Więcej informacji na temat implantoprotetyki na stronie: www.ortodentika.pl