Leczenie stawów skroniowo-żuchwowych w przychodni Ortodentika, Łuków

staw skroniowo-zuchwowy

Chroniczne migreny, ból twarzy, bruksizm, szczękościsk, drżenie ust, napięcia w okolicy szyi i barków, czy ścieranie i nadwrażliwość uzębienia, mogą świadczyć o zaburzeniach w obrębie stawów skroniowo-żuchwowych. Rozwiązaniem tego typu problemów, jest wizyta u specjalisty i rozpoczęcie fizjoterapii stomatologicznej. Nasza przychodnia Ortodontika w Łukowie, oferuje szeroki wachlarz metod leczenia leczenia stawów skroniowo-żuchwowych.

Jak wygląda leczenie stawów skroniowo-żuchwowych?

Efektywne leczenie stawów skroniowo-żuchwowych, musi poprzedzać odpowiednia diagnostyka. Podczas pierwszej wizyty w gabinecie, lekarz przeprowadza z pacjentem szczegółowy wywiad oraz przechodzi do badania manualnego mięśni, głowy, szyi, a także stawów skroniowo – żuchwowych i torebek stawowych. Ocenie poddany zostaje też stan uzębienia pacjenta oraz język. W razie konieczności, specjalista może również zlecić wykonanie dodatkowych badań np. tomografii komputerowej stawów skroniowo-żuchwowych, która jest obecnie najbardziej precyzyjną metodą obrazowania, badania laryngologicznego lub morfologii. Po poznaniu przyczyny, lekarz układa plan leczenia stawów skroniowo-żuchwowych, którego elementem może być szynoterapia i rehabilitacja. Fizjoterapia poprawia elastyczność mięśni i zmniejsza zwarcia stawu. Specjalista może także zalecić wykonywanie pewnych ćwiczeń w domu samodzielnie przez pacjenta. Niejednokrotnie, leczenie stawów skroniowo-żuchwowych jest połączone z leczeniem ortodontycznym i protetycznym. Natomiast bardziej skomplikowanych przypadkach, jedynym skutecznym rozwiązaniem może być zabieg chirurgiczny.

Wskazania do leczenia stawów skroniowo-żuchwowych

Leczenie zaburzeń stawów skroniowo-żuchwowych jest dedykowane przede wszystkim dla pacjentów, którzy borykają się z następującymi dolegliwościami, jak np.:

• bóle mięśni żwaczy,
  • bóle karku,
  • bóle uszu i szumy,
  • ścieranie zębów,
  • chroniczne migreny,
  • zwiększone napięcie mięśni twarzy,
  • ograniczenie otwierania ust,
  • dyskomfort podczas żucia pokarmów,
  • bóle zębów bez ustalonej przyczyny,
  • trzaski lub tarcia w stawie skroniowo-żuchwowym.

Na rehabilitację stawów skroniowo-żuchwowych składa się:

• Masaż powięziowy, stosowany w celu poprawy elastyczności mięśni – techniki mięśniowo-powięziowe rozluźniające mm. w obrębie twarzy,    szyi oraz obręczy barkowej,
• mobilizacja stawu,
• fizykoterapia – ciepło/zimno lecznictwo
• ćwiczenia relaksacyjne zmniejszające stres powodujący nadmierne napięcie,
• autoterapia (nauka ćwiczeń),
• suche igłowanie,
• taping ,
• w współpracy z ortodontą uzupełnieniem terapii jest też szyna relaksująca.
Fizjoterapia stomatologiczna trwa ok. 45-60 min.

Efekty leczenia stawów skroniowo-żuchwowych

Jakie rezultaty daje leczenie stawów skroniowo-żuchwowych? Pacjent może liczyć na eliminację dolegliwości bólowych głowy, karku i stawów, pozbycie się bruksizmu, bólu i szumów usznych, obniżenie napięcia i aktywność mięśni policzkowych, spokojny sen. Efekty terapii sprawiają, że pacjent przestaje odczuwać ból w okolicy zębów, a żucie pokarmów nie wiąże się już z żadnymi nieprzyjemnościami. Tak więc, szybkie podjęcie leczenia nie tylko umożliwia powrót do zdrowia, ale też zwiększa komfort codziennego funkcjonowania.

Kompleksowa diagnostyka z terapią manualną, przeprowadzana w naszej doskonale wyposażonej przychodni, pozwala skutecznie leczyć zaburzenia stawów skroniowo-żuchwowych, pozbyć się bólu oraz innych nieprzyjemnych symptomów towarzyszącym danym schorzeniom.

Warto wspomnieć, że leczenie pacjentów z zaburzeniami stawów skoroniowo-żuchwowych prowadzi m.in. wybitny specjalista dr n. med. Andrzej Bożyk, który posiada wieloletnie doświadczenie w diagnostyce, planowaniu i terapii stomatologicznej, a także jest współautorem kilkudziesięciu prac naukowych i doniesień zjazdowych.

Zapraszamy serdecznie do skorzystania z naszych usług oraz umówienia się na wizytę u specjalistów Kliniki Ortodentika wszystkich mieszkańców Łukowa i pobliskich miast (Stoczek Łukowski, Radzyń, Siedlce, Żelechów, Podlaski). Dysponujemy fantastyczną kadrą wykwalifikowanych fizjoterapeutów i lekarzy, którzy podchodzą do każdego pacjenta w życzliwy i indywidualny sposób. Zapewniamy dopasowanie optymalnej terapii leczniczej, przyjazną atmosferę i konkurencyjny ceny oferowanych zabiegów i badań.

Konsultacji udziel;a dr n.med. Andrzej Bożyk, specjalista protetyki i ortodoncji