Implanty stomatologiczne – Ortodentika w Łukowie

Implant stomatologiczny, inaczej wszczep – to wykonana z tytanu śruba, która zastępuje korzeń brakującego zęba. W przeciwieństwie do tradycyjnej protetyki, odbudowa jednego lub kilku zębów nie wymaga szlifowania zdrowych zębów sąsiednich. Na takiej śrubie, po okresie zrostu z kością, czyli wygojenia tzw. osseointegracji, lekarz wykonuje odbudowę na implantach – koronę protetyczną.

Zalety implantów

• przywrócenie funkcji i estetyki naturalnego uzębienia,
  • zachowanie stosownego do wieku wyglądu twarzy,
  • minimalizacja zaniku kości,
  • redukcja potrzeby szlifowania sąsiednich naturalnych zębów.

Przed zabiegiem

Zabieg implantacji poprzedzony jest wywiadem lekarskim oraz badaniem klinicznym. Na podstawie zdjęcia pantomograficznego i tomografii komputerowej stomatolog ocenia jakość i grubość kości, która stanowi podłoże dla wszczepu implantologicznego.

• brak pojedynczego zęba,
  • braki międzyzębowe o różnej rozpiętości w żuchwie i w szczęce,
  • bezzębie całkowite,
  • brak zawiązka lub zawiązków zębów stałych,
  • nietolerowanie protez konwencjonalnych.

W trakcie

Wszczepienie implantów jest bezbolesne. Wykonuje się je w znieczuleniu miejscowym (takim samym jak przy leczeniu próchnicy) i nie ma potrzeby przeprowadzania tego zabiegu w narkozie ogólnej. Implantację jednej śruby porównuje się często do usunięcia zęba jednokorzeniowego. W rzeczywistości zabieg jest jeszcze bardziej łagodny.

Procedura

1. wszczepienie implantu,
  2. okres integracji implantu z kością (osteointegracja) – od 2 do 4 miesięcy,
  3. osadzenie uzupełnienia protetycznego (np. korony, mostu) na implancie.

Zabieg wszczepienia pojedynczego implantu trwa ok. 30-40 minut. Wygląda tak samo w przypadku wszczepienia dwóch, jak i kilku implantów. Zwykle nie ma przeciwwskazań, by lekarz mógł założyć kilka implantów w czasie jednej wizyty.

Po zabiegu

Po 2 godzinach od wszczepienia implantów można jeść pokarmy o miękkiej konsystencji,. Jeszcze tego samego dnia możliwy jest powrót do pracy. Po zabiegu lekarz zaleca przyjmowanie osłonowego antybiotyku. Następnego dnia może wystąpić opuchlizna i niewielkie dolegliwości bólowe. Można sobie jednak z nimi poradzić dostępnymi bez recepty środkami przeciwbólowymi.

Wymagany czas integracji implantu z kością (osteointegracja) zależy od indywidualnych predyspozycji pacjenta i stanu jego kości. Zazwyczaj trwa od 2 do 6 miesięcy. W przypadku braku integracji możliwe jest ponowne wszczepienie implantu. Pacjent z powodu braku integracji z kością nie odczuwa żadnych dolegliwości.

W niektórych przypadkach można od razu (2-3 dni po zabiegu) zamocować stały łącznik protetyczny i koronę. Jeżeli nie jest to możliwe, na okres gojenia lekarz zakłada „uzupełnienie tymczasowe”, aby pacjent nie odczuwał w tym czasie dyskomfortu estetycznego.

Doświadczenie

Leczenie implantologiczne stosowane jest już od około 40 lat. Doktor Kaczmarek wykorzystuje je od wielu lat, a swój pierwszy implant założył pod nadzorem specjalistów w Paryżu, zaraz po skończeniu studiów w 1999 roku. Ten implant, podobnie jak wszystkie pozostałe, nadal służy pacjentowi. Doświadczenie pokazuje, iż w przypadku odpowiedniej diagnostyki oraz wysokiej klasy instrumentarium, zabiegi implantacji są całkowicie bezpieczne.

Dr Kaczmarek stosuje tylko najwyższej jakości instrumentarium do implantologii, wykorzystywane m.in. w renomowanych klinikach w Paryżu, Niemczech i USA. Stosuje obecnie 2 systemy implantów – francuski i niemiecki. Są one całkowicie bezpieczne i spełniają najwyższe standardy jakości.