Inwestycja na całe życie – implanty stomatologiczne!

stomatolog lukowJeśli straciliśmy zęby w wyniku złych nawyków, chorób zębów czy dziąseł lub podczas wypadku jest na to rozwiązanie! Implanty zębowe to świetna metoda na uzupełnienie braków w uzębieniu.

Kiedy zdecydować się na implanty?

Implanty mają szerokie zastosowanie, mogą być wykorzystywane do uzupełnienia pojedynczych ubytków, a także w przypadku bezzębia. Nie należy też długo czekać, najlepszy moment na wszczepienie implantu to 8-12 tygodni po usunięciu zęba.

Na implanty warto zdecydować się w sytuacji, kiedy inne rozwiązania nie są dla nas komfortowe (np. protezy ruchome uniemożliwiają przeżuwania jedzenia, klej niewystarczająco trzyma).

Implanty – korzyść estetyczna

Zęby osadzone na implantach przypominają wyglądem naturalne zęby. Nie wyróżniają się niczym od innych zębów. Ta metalowa część implantu zostaje całkowicie przykryta przez dziąsło. Montowana na nich korona zawsze idealnie jest dopasowana do kolorów pozostałych zębów. Implanty pozwalają normalnie się uśmiechać, gryźć, mówić.

Czy zabieg wszczepienia implantów boli?

Zabieg wszczepienia pojedynczych implantów zwykle przeprowadzany jest w znieczuleniu miejscowym pod nadzorem anestezjologa. Nie czujemy więc bólu. Lekarz wszczepia implant i zaszywa dziąsło. Potem trzeba odczekać aż implant wrośnie w kość (stomatolodzy nazywają to procesem osteointegracji). Trwa to 2-6 miesięcy. Ostatni etap to założenie korony.

Jak pielęgnować implanty?

Jeśli chcemy aby implanty służy nam przez wiele lat ,należy troszczyć się o nie tak samo jak o własne zęby. Ja wyjaśniają nasi specjaliści z kliniki Ortodentika, zaniedbania mogą sprawić, że implanty wypadną lub się obluzują. Dlatego:

• należy czyścić zęby szczoteczką z długiego włókna (miękkie włókno po zewnętrznej stronie, twardsze wewnątrz), przynajmniej dwa razy dziennie po 3 minut,
  • należy używać nici dentystycznych aby usunąć resztki jedzenia w przestrzeniach między zębami. Można sięgnąć też po inne przyrządy takie jak wykałaczki stomatologiczne i wyciorki,
  • należy stosować płukanki, które działają bakteriobójczo i zmniejszają osadzanie się płytki nazębnej.

Najważniejsze to nie zapominać o regularnych wizytach kontrolnych u implantologa.

Przeciwwskazania

Niestety to nowoczesne rozwiązanie nie jest dostępne dla każdego. Istnieje wiele przeciwwskazań do zabiegu wszczepienia implantów zębowych. Większość stomatologów dzieli je na przeciwwskazania ogólne, związane z ogólnym zdrowiem pacjenta:

• ciąża
  • cukrzyca
  • choroba nowotworowa
  • zaawansowana osteoporoza
  • AIDS, narkomania, alkoholizm
  • nieleczona próchnica i paradontoza
  • padaczka
  • wiek poniżej 16-17 lat

oraz na miejscowe, związane z miejscem implantacji :

• brak miejsca między zębami na wykonanie korony
  • urazy, schorzenia lub stany zapalne błon śluzowych w miejscu wszczepienia implantu
  • zbyt mała szerokość lub wysokość wyrostka zębodołowego żuchwy.

Implanty stomatologiczne to jedno z najbardziej rewolucyjnych odkryć w dziedzinie stomatologii. Są praktyczne i bardzo wytrzymałe. Zapewniają dobre walory estetyczne, podwyższają samoocenę i w efekcie dają lepsze samopoczucie. Pamiętajmy to inwestycja na lata, nie tylko w zęby, ale również w zdrowie całego ciała.

Dowiedz się więcej na ten temat w klinice Ortodentika!

tel. 25 798 05 57
tel. 783 177 651