Kardiolog w Przychodni Ortodentika, Łuków

Kardiologia zajmuje się profilaktyką, rozpoznawaniem oraz leczeniem chorób układu sercowo -naczyniowego. Najczęstsze choroby układu krążenia to miażdżyca, choroba wieńcowa i nadciśnienie tętnicze.

Co powinno nas skłonić do wizyty u kardiologa?

• Pojawiająca się często zadyszka
  • Bóle w klatce piersiowej o charakterze dławienia
  • Nagły silny ból za mostkiem, promieniujący do rąk i żuchwy, z towarzyszącą dusznością i lękiem
  • Silny ból głowy, szczególnie z tyłu, z zaburzeniami widzenia, sennością, nudnościami
  • Uczucie nierównego, szybkiego bicia serca z osłabieniem, zawrotami głowy
  • Nagłe zasłabnięcie

Choroby sercowo-naczyniowe pozostają jedną z najdotkliwszych chorób cywilizacyjnych współczesnego świata. Predysponują do tego: siedzący tryb życia, stres, presja czasu i złe odżywianie się. Wpływają one na osłabienie kondycji serca i naczyń krwionośnych.

W Ortodentice udzielamy porad w szerokim spektrum usług kardiologii nieinwazyjnej i inwazyjnej.

Na wizytę prosimy o zabieranie ze sobą wykonanych badań, gdyż są one pomocne w toku leczenia.

Szczególną uwagę zwracamy na:

• profilaktykę i leczenie chorób układu krążenia,
  • badania specjalistyczne: echokardiograficzne
  • diagnostykę, leczenie i profilaktykę choroby wieńcowej, nadciśnienia tętniczego, niewydolności serca,
  • diagnostykę i leczenie wrodzonych i nabytych wad serca, zaburzeń rytmu serca i przewodzenia, kardiomiopatii, chorób osierdzia,
  • kwalifikacje do koronarografii i operacji kardiochirurgicznych,
  • kwalifikacje do zabiegów elektrofizjologii – ablacje, zaburzenia rytmu, wszczepienia stymulatorów, ICD, CRT
  • konsultacje przed operacjami niekardiochirurgicznymi
  • konsultacje i leczenie kobiet w ciąży
  • konsultacje pacjentów z chorobą nowotworową
  • leczenie i diagnostykę utrat przytomności i zasłabnięć
  • leczenie zaburzeń gospodarki lipidowej (podwyższony poziom cholesterolu i trójglicerydów)

Badania diagnostyczne – echo serca

Echo serca to badanie, które pozwala zdiagnozować wiele chorób serca, jak również monitorować ich przebieg. Dobrze sprawdza się przy wykrywaniu:

• nabytych i wrodzonych wad serca,
  • kardiomiopatii,
  • niewydolności serca,
  • nadciśnienia tętniczego.

Jest również podstawowym badaniem do zdiagnozowania niepokojących objawów, na przykład: duszności, bólów w klatce piersiowej, szmerów serca.

Na czym polega echo serca?

O tym, kiedy wykonać badanie serca zawsze decyduje lekarz kardiolog. Echo serca służy do zbadania jego anatomicznego obrazu oraz oceny pracy. Podczas badania na ekranie monitora widoczny jest obraz serca, a także naczyń krwionośnych. Uzyskuje się go dzięki ultradźwiękom. Echo umożliwia zbadanie parametrów, służących do oceny stanu i pracy serca.

Przebieg i bezpieczeństwo badania

Echo serca jest badaniem bezpiecznym i bezbolesnym. Może być wykonywane nawet u kobiet w ciąży. Przed badaniem pacjent powinien rozebrać się do pasa, a następnie położyć na leżance na plecach lub na lewym boku. Lekarz, wykonujący badanie przykłada głowicę ultrasonograficzną aparatu do różnych miejsc na klatce piersiowej. W ten sposób uzyskuje obraz serca w wymaganych projekcjach. Badanie trwa zazwyczaj od 15 do 45 minut. Wszystko zależy od indywidualnych warunków fizycznych pacjenta oraz badanych patologii.

Serdecznie zapraszamy wszystkich, dla których serce jest najważniejsze.

Nasi kardiolodzy:

• Paweł Okorski – echo serca