Dermatologia  w przychodni Ortodentika

Skóra to największy organ człowieka. U dorosłego osiąga około 2 m2 powierzchni i waży 3-5 kg. Pełni wiele funkcji, choć na co dzień możemy ich nie zauważać. Wspomaga utrzymywanie prawidłowej temperatury ciała, wydala toksyny, a przyjmuje składniki odżywcze. Choroby skóry to często złożone problemy, które mogą mieć przeróżne źródła. W przychodni Ortodentika zajmujemy się zarówno dermatologią ogólną, jak i estetyczną. Poznaj naszą ofertę.

Dermatologia ogólna

Dermatologia ogólna to dziedzina medycyny, która zajmuje się różnorakimi zmianami skórnymi oraz chorobami. W Przychodni Ortodentika odnajdziesz pomoc w przypadku:

• trądziku,
  • alergii,
  • brodawek wirusowych,
  • grzybic.

Leczenie trądziku

Trądzik to schorzenie, zazwyczaj kojarzące się z wiekiem młodzieńczym. Obecnie jednak bardzo wiele dorosłych boryka się z tym problemem. Choroba ta związana jest ze wzmożonym wytwarzaniem łoju, czego efektem jest powstawanie zaskórników i grudek. Dodatkowo rozwijające się bakterie są przyczyną powstawania zmian zapalno-ropnych.

Leczenie trądziku zazwyczaj przebiega dwuetapowo. Na początku lekarz likwiduje stan zapalny przy pomocy leczenia farmakologicznego lub laseroterapii. Następnie w gabinecie dermatologii estetycznej reguluje się pracę gruczołów łojowych i likwiduje zmiany potrądzikowe.

Grzybice oraz brodawki wirusowe

Grzybice skóry i paznokci wywoływane są przez grzyby tlenowe, które powszechnie występują w przyrodzie. Do zarażenia może dojść na przykład podczas przymierzania obuwia w sklepie, korzystania z publicznych pryszniców lub dotykania bezdomnych zwierząt. Jak zapewnia doktor Agnieszka Polanowska, leczenie grzybicy polega na stosowaniu preparatów zewnętrznych, ale też zażywaniu środków doustnych, zwłaszcza w przypadku grzybicy paznokci. Terapię poprzedza zazwyczaj badanie mikologiczne.

Brodawki wirusowe, popularnie zwane kurzajkami stanowią duże wyzwanie dla dermatologa, bowiem mają tendencję do odrastania. Powstają na skutek zakażenia wirusem brodawczaka. W Przychodni Ortodentika proponujemy leczenie brodawek przy pomocy kriochirurgii, czyli mrożenia zmian ciekłym azotem. Metodę tę wykorzystuje się także w przypadku włókniaków, brodawek łojotokowych, rogowacenia posłonecznego i zmian nowotworowych.