Wylecz uszkodzoną tkankę dzięki terapii falą uderzeniową!

ortodentika

Gdy mamy do czynienia z bólem, chcemy się go jak najszybciej pozbyć. Działania doraźne czasami pomagają, ale niestety nie na stałe. Jeśli ból długotrwale się utrzymuje lub powraca ze zdwojoną siłą, która uniemożliwia normalne funkcjonowanie, trzeba podjąć stanowcze działania. Bagatelizowanie tego problemu bowiem może prowadzić do poważnych konsekwencji.

Im szybciej zaczniemy walczyć z uporczywym bólem, tym szybciej się go pozbędziemy. Zanim jednak rozpocznie się leczenie, trzeba poznać przyczyny powstawania bólu. Pomoże nam w tym konsultacja ze specjalistą oraz szczegółowa diagnostyka obrazowa.

Jeśli mamy do czynienia ze schorzeniami narządu ruchu, powinniśmy niezwłocznie udać do ortopedy lub specjalisty od rehabilitacji medycznej, który zaproponuje indywidualny program terapeutyczny. W pierwszej kolejności jednak, stosuje się leczenie zachowawcze, polegające na nieinwazyjnych zabiegach, które nie wymagają hospitalizacji. Należą do nich fizjoterapia, farmakoterapia, a także zmiana stylu życia.

Co to jest fala uderzeniowa i jak działa?

Terapię falą uderzeniową inaczej nazywa się akustyczną falą, której zadaniem jest przeniesienie energii w bolące miejsca. Dostarczona siła powoduje uruchomienie procesów regeneracji i leczenia ścięgien oraz tkanek miękkich. Fala uderzeniowa jest wysoce efektywną i bardzo nowoczesną metodą, która znacznie przyspiesza proces zdrowienia poprzez zwiększenie produkcji włókien kolagenowych, pobudzenie cyrkulacji krwi, zmniejszenie napięcia mięśni i stymulację metabolizmu. Uszkadzana przez energię fal tkanka, regeneruje się w sposób stopniowy i wspomaga proces leczenia w obszarze zabiegowym.

Zalety wynikające z poddania się terapii

Dzięki kuracji falą uderzeniową pacjentom zostaje przywrócona niemal całkowita sprawność ruchowa. Zabieg jest szybki, nieinwazyjny i nie powoduje efektów ubocznych. Jego efektywność jest potwierdzona klinicznie – w 99% przypadków odnotowuje się długotrwałe rezultaty lecznicze. Czas terapii jest stosunkowo krótki, potrzeba bowiem tylko około 3-4 zabiegów, aby znacznie poprawić stan kliniczny pacjenta. Dodatkowo, kuracja trwa tylko 15 minut i nie wymaga stosowania żadnych środków znieczulających. Połączenie leczenia objawowego z przyczynowym przynosi szybką ulgę w bólu.

Wskazania do zastosowania fali uderzeniowej

• ostroga piętowa,
  • ból biodra,
  • zapalenie ścięgna Achillesa,
  • ból barku, któremu mogą towarzyszyć zwapnienia,
  • zespół mięśnia piszczelowego przedniego,
  • łokieć tenisisty lub golfisty,
  • podwyższone napięcie mięśni,
  • przewlekłe zapalenia przyczepów mięśniowych,
  • ból w nadgarstkach,
  • zapalenie ścięgien mięśni rotatorów,
  • przewlekły ból szyi i pleców,
  • zapalenie powięzi podeszwowej stopy.

• aktywne choroby nowotworowe,
  • zakrzepica,
  • ciąża,
  • leczenie kortyzonem przez ostatnie 6 tygodni,
  • zawał serca przebyty w ciągu ostatnich 3 miesięcy,
  • przyjmowanie leków przeciwzakrzepowych,
  • zaburzenia krzepliwości krwi,
  • aktywne infekcje,
  • wszczepiony rozrusznik serca,
  • metalowe implanty.

Więcej informacji na temat metody rehabilitacyjnej, wykorzystującej falę uderzeniową znajdziesz na stronie wielospecjalistycznej przychodni lekarskiej Ortodentika w Łukowie.