Wszystko, co musisz wiedzieć o implantach zębowych

Wszystko co musisz wiedziec o implantach zebowych

Braki w uzębieniu nie muszą być już Twoim problemem. Dzięki nowoczesnym implantom zębowym możemy uzupełnić zarówno pojedyncze ubytki, jak i wszystkie zęby. Co ważne, pacjent nie odczuwa żadnej różnicy pomiędzy implantami a naturalnymi zębami. Zobacz, co powinieneś wiedzieć zanim zdecydujesz się na implanty stomatologiczne.

Implanty zębowe – czym są?

Implant stomatologiczny to tytanowa śrubka, która po wszczepieniu pełni rolę korzenia zęba. Kiedy zrośnie się z kością, wykonuje się na niej odbudowę zęba, czyli koronę protetyczną.

Jakie są wskazania do zastosowania implantów stomatologicznych?

• brak pojedynczego zęba,
  • brak kilku zębów,
  • bezzębie całkowite,
  • brak zawiązka lub zawiązków zębów stałych.

Jakie badania należy wykonać przed zabiegiem?

Do zabiegu wszczepienia implantów zębowych kwalifikuje pacjenta implantolog. Zleca wykonanie zdjęcia pantomograficznego oraz tomografii komputerowej. Na podstawie tych badań lekarz ocenia jakość i grubość kości oraz podejmuje decyzję o zastosowaniu wszczepu implantologicznego.

Leczenie implantologiczne – jak długo trwa?

Pierwszy etap leczenia implantologicznego to zabieg chirurgiczny polegający na wszczepienie implantu w kość. Procedura ta nie powinna budzić u pacjentów strachu, ponieważ przeprowadzana jest w znieczuleniu miejscowym, co zapewnia duży komfort. Po wkręceniu śruby rana jest zszywana, dlatego w jamie ustnej nie widać implantu. Wszczepienie pojedynczego implantu trwa około 30 min. Po zabiegu rozpoczyna się kolejny etap leczenia, czyli okres tzw. osteointegracji – zrośnięcia się implantu z kością. Trwa około 2-6 miesięcy. Po upływie tego czasu ma miejsce odsłonięcie implantu oraz zamocowanie śruby gojącej. Ma ona na celu odpowiednie przygotowanie dziąsła do założenia korony protetycznej. Ostatni etap to osadzenie sztucznego zęba (np. korony, mostu) na implancie. Korona protetyczna jest przygotowywana na podstawie wcześniej pobranego wycisku od pacjenta. Doskonale spełnia funkcje, jakie ma naturalny ząb. Co ważne, wszczepy implantologiczne dają rewelacyjny efekt estetyczny.

Czy podczas jednej wizyty wszczepia się tylko jeden implant?

Nie, zazwyczaj nie ma przeciwwskazań do założenia kilku implantów podczas jednej wizyty.

Jak dbać o implanty zębowe?

Wielu pacjentów wciąż uważa, że o sztuczne zęby nie należy dbać. To jednak błędne myślenie! Higiena uzupełnień protetycznych jest podstawą ich trwałości. Brak pielęgnacji może doprowadzić do zapalenia wokół implantu, a w konsekwencji nawet jego utraty. Konieczne jest więc pamiętanie o codziennej higienie jamy ustnej. Absolutnym standardem jest mycie zębów co najmniej 2 razy dziennie. Należy pamiętać także o nitkowaniu przestrzeni międzyzębowych oraz stosowaniu płukanek antybakteryjnych. Te podstawowe zabiegi pozwolą nam cieszyć się implantami przez długie lata. Istotne jest również odbywanie wizyt kontrolnych u implantologa (raz na pół roku).

Implanty zębowe – przeciwwskazania:

• ciąża,
  • osteoporoza,
  • zaawansowana cukrzyca,
  • choroba nowotworowa,
  • padaczka,
  • zaburzenia krzepliwości krwi,
  • choroby zębów i dziąseł.

Implanty zębowe to nowoczesna metoda usuwania braków w uzębieniu. Pozwalają na przywrócenie estetyki oraz funkcjonalności zębów. Poza tym stanowią doskonałą alternatywę dla tradycyjnych protez ruchomych. Po wszczepieniu implantów w znacznym stopniu poprawia się komfort życia pacjentów.

Jeśli marzysz o pięknym uśmiechu, zapraszamy na konsultacje do naszej przychodni! Więcej informacji na:  http://www.ortodentika.pl/