Wrastające paznokcie – leczenie metodą Arkady

stopy

Wrastające paznokcie to problem dotykający wielu osób. Choć bywa on wstydliwy, nie powinniśmy go bagatelizować. Jest to bolesna dolegliwość, a dyskomfort z nią związany jest naprawdę duży. Nieleczona choroba może doprowadzić do poważnych konsekwencji. Początkowo ból nie jest silnie odczuwalny, jednak z upływem czasu uniemożliwia on wykonywanie nawet podstawowych czynności. Im szybciej wdrożysz leczenie, tym lepiej!

Wrastające paznokcie – przyczyny

Wrastające paznokcie najczęściej dotyczą dużego palca stopy, tj. palucha. Paznokieć ten jest najtwardszy i najmocniej wbija się w skórę. Wrasta on zazwyczaj przy bocznej krawędzi w wał paznokciowy, powodując stan zapalny i dolegliwości bólowe. Warto zwracać uwagę na to, w jaki sposób obcinamy paznokcie. Nie należy obcinać paznokci zaokrąglając ich brzegi. Powinniśmy obcinać je w linii prostej. Po obcięciu paznokci należy je również spiłować za pomocą pilnika. Nie mogą być one obcięte zbyt głęboko i blisko skóry, bo łatwo w ten sposób wywołać podrażnienie. Skaleczony wał paznokciowy przy wycinaniu skórek też może być przyczyną tej dolegliwości, dlatego zalecane jest ich delikatne odsuwanie, najlepiej przy użyciu specjalnie do tego przeznaczonych preparatów. Przed tym zabiegiem warto namoczyć paznokcie, będą one wtedy mniej twarde.

Nadwaga, cukrzyca czy noszenie zbyt małego obuwia to kolejne przyczyny problemów z paznokciami. Mechaniczne uszkodzenie paznokcia również może być powodem jego wrastania. Niektórzy ludzie urodzili się z predyspozycją do wrastania paznokci. W ich przypadku paznokieć rośnie chyląc się ku dołowi.

Jakie objawy mogą sugerować, że mamy problem z wrastającym paznokciem?

Jest to przede wszystkim ból palca nasilający się podczas noszenia obuwia, spowodowany wbijaniem się paznokcia pod naskórek. Uniemożliwia on swobodne poruszanie się, a nawet nałożenie zakrytych butów czy skarpet. W przypadku zakażenia bakteryjnego, wał paznokciowy będzie zaczerwieniony, obrzęknięty i bolesny w dotyku. Może też pojawić się wysięk treści ropnej. W momencie, w którym wrastający paznokieć przebije skórę, może dojść do krwawienia. Zaczerwienienie wokół paznokcia i po jego bokach to także sygnał, że dzieje się coś złego.

Nowa metoda korekcji wrastających paznokci

W klinice Ortodentika wykorzystujemy Metodę Arkady. Jest to w pełni bezpieczna i skuteczna technika, która pozwoli na zlikwidowanie tej przykrej dolegliwości, jaką jest wrastanie paznokci. Zapewnia ona natychmiastową ulgę i przynosi komfort. Kostka Arkady to innowacyjne urządzenie medyczne, umożliwiające leczenie nawet ciężkich przypadków wrastania paznokci. Metoda ta zapewnia rekonstrukcję paznokcia przy wykorzystaniu akrylu. Pozwala to uzyskać świetny efekt wizualny.

Czy zabieg boli?

Zabieg z użyciem metody Arkady jest bezbolesny. Trwa około 30-45 minut. Nie wymaga długiej rekonwalescencji ani zastosowania znieczulenia.