dentysta lukow

Miej powód do uśmiechu!

Zęby leczone od młodego na ogół nie powinny sprawiać problemu. Są raczej ładne i zadbane, a razie potrzeby nawet wyprostowane przez aparat. Niektóre osoby mają jednak genetyczne skłonności do chorób przyzębia a nawet poważniejszych problemów. Wraz z postępem medycyny, rozwinęła się również stomatologia. Dziś w największych nawet problemach pomóc może chirurg szczękowy.

Zęby i ich choroby

Zaniedbane zęby stanowią nie tylko problem kosmetyczny, ale przede wszystkim zdrowotny. Choroby zębów i przyzębia mogą być przyczyną złego samopoczucia i kompleksów, ale często świadczą także o schorzeniach organizmu. Najczęstszymi dolegliwościami związanymi z zębami, z którymi spotykają się dentyści są:

• Próchnica – aż 96 procent Polaków zmaga się z próchnicą. Świadomość posiadania tej choroby jest niestety wciąż bardzo niska. Jest to choroba bakteryjna, atakująca twarde tkanki zęba.
  • Zapalenie miazgi – do przyczyn zapalenia miazgi zaliczyć należy: przeciążenie zęba, wielokrotne zabiegi stomatologiczne i nieszczelne wypełnienia i urazy mechaniczne. Często jest to również skutek nieleczonej próchnicy. Zapalenie miazgi może spowodować rozprzestrzenienie się ogniska bakteryjnego na kość.
  • Zgorzel – zaniechanie leczenia zapalenia miazgi i leczenia kanałowego prowadzi do zgorzeli. To choroba spowodowana działaniem bakterii beztlenowych, rozkładających martwą tkankę. Może doprowadzić do powstania zmian w kości wokół wierzchołka korzenia zęba. Możliwe jest również powstanie przetoki ropnej lub torbieli. Jeśli leczenie nie zostanie podjęte mogą wystąpić dolegliwości w innych organach np. zapalenie wsierdzia.
  • Ropień – powodują ją bakterie kolonizujące uszkodzoną lub podrażnioną wcześniej tkankę. Rozwija się zazwyczaj błyskawicznie – w przeciągu jednego, dwóch dni – nie powodując bólu. Może spowodować powstanie prowadzącego na zewnątrz tunelu w tkance – przetoki.
  • Nadwrażliwość zębów – to schorzenie dotyczy 30% Polaków. Podczas kontaktu z zimnym bądź gorącym jedzeniem i piciem zęby reagują bólem. Powodem nadwrażliwości jest odsłonięta zębina, czyli tkanka znajdująca się pod szkliwem.
  • Paradontoza – czyli zapalenie przyzębia, które może prowadzić do wypadania zębów. Na początku choroby pod dziąsłami zbiera się kamień nazębny, na którym żyją  bakterie. Nie stosowanie odpowiedniej higieny i nie usunięcie złogów u dentysty prowadzi do zapalenia dziąseł. W trakcie szczotkowania zębów dochodzi do krwawienia. Kolejnym etapem jest cofanie się dziąseł, które odsłaniają szyjkę, potem pojawia się nadwrażliwość, rozchwianie zębów i w konsekwencji ich wypadanie.  Rozwojowi paradontozy sprzyjają również wady zgryzu oraz niektóre choroby ogólnoustrojowe jak cukrzyca czy obciążenie genetyczne.

Chirurgia stomatologiczna w leczeniu zębów

W naszej wielospecjalistycznej przychodni lekarskiej Ortodentika oferujemy:

• konsultacje chirurgiczne,
  • usuwanie zębów zatrzymanych
  • pobieranie materiału do badań histopatologicznych,
  • leczenie powikłanych ropni,
  • rekonstrukcje ubytków kostnych, przeszczepy bloków kostnych, poszerzanie i rozszerzanie wyrostka kostnego
  • plastykę połączeń z zatoką szczękową,
  • leczenie chorób zatok szczękowych,
  • konsultacje i leczenie pacjentów z rozszczepami podniebienia,
  • usługi z zakresu implantologii.

Przed każdym proponowanym zabiegiem odbyć się musi konsultacja z lekarzem stomatologiem, który oceni stan zębów i zaproponuje sposób leczenia. Choć wiele osób boi się leczenia stomatologicznego, dziś jest ono o wiele bardziej komfortowe dzięki nowoczesnemu sprzętowi jak również możliwości otrzymania znieczulenia, które całkowicie niweluje odczucia bólowe. Dla lekarzy stomatologów oraz chirurgów szczękowych, najważniejsze jest bezpieczeństwo i komfort pacjenta, dlatego od początku do końca dbają o jego samopoczucie. Bo zadowolony pacjent to pacjent który wróci. A powracający pacjent, to pacjent ze zdrowym uśmiechem – i o to przede wszystkim chodzi. O zdrowe zęby.

Wizyty kontrolne zębów powinny być przeprowadzane raz na pół roku, ponieważ wystarczy naprawdę niewiele czasu by w jamie ustnej rozwinął się stan chorobowy. Dlatego już dziś możesz umówić się na wizytę w naszej przychodni mającej siedzibę w Łukowie