Infiltracja próchnicy, czyli leczenie zębów bez borowania

Borowania zębów nie można zaliczyć do bardzo przyjemnych doznań. Z tego powodu, tradycyjna metoda leczenia próchnicy przeraża nie tylko dzieci, ale i wielu  dorosłych. Jednak nieleczona próchnica może powodować wiele negatywnych konsekwencji dla naszego zdrowia. Istnieje jednak metoda leczenia próchnicy, która nie wymaga użycia wiertła. Infiltracja próchnicy z wykorzystaniem preparatu ICON to najbardziej nowatorski sposób usuwania białych plam na zębach, świadczących o początkach próchnicy. Sprawdź, czy to metoda dla Ciebie!

Infiltracja próchnicy a borowanie – czym się różnią?

Tradycyjny sposób leczenia próchnicy jest wszystkim dobrze znany. Gdy stomatolog znajdzie na zębach zmiany świadczący o rozwoju próchnicy, używa szybkoobrotowego wiertła do usunięcia zaatakowanej przez chorobę zębiny. Powstały otwór w zębie  zabezpiecza natomiast za pomocą kompozytu (plomby). Tam metoda jest niezwykle skuteczna w leczeniu próchnicy powierzchniowej i średniej. Jednak, przy początkach próchnicy tak drastyczne ingerowanie w strukturę zęba jest niebezpieczne. Mimo wielu zalet borowania, powoduje ono uszkodzenie zdrowych tkanek otaczających zmienione chorobowo miejsce. Mimo pozbycia się próchnicy, ząb zostaje osłabiony i jego żywotność się zmniejsza. Leczenie ICON jest inne. Do usunięcia białych plam na zębach, charakterystycznych dla początków próchnicy używa się żywicy i specjalnej lampy. Żywica wypełnia uszkodzone pory zęba, zatrzymuje postęp próchnicy i blokuje działanie kwasów próchnicowych. W tej metodzie, tkanki otaczające chore miejsce są całkowicie bezpieczne.

Czy leczenie ICON jest dla Ciebie odpowiednie?

Podstawową zaletą infiltracji próchnicy jest to, że pozwala zablokować rozwój choroby w jej wczesnym stadium. ICON jest niezawodną metodą leczenia początków próchnicy, a więc białych plam świadczących o demineralizacji zęba. Kiedy próchnica wejdzie w kolejne stadium, a więc pojawią się dziury w zębach – konieczne jest leczenie tradycyjne. Dlatego tak ważne jest, aby regularnie odwiedzać gabinet dentystyczny w celu wykonania rutynowej kontroli. Dzięki temu możemy powstrzymać bakterie próchnicy i oszczędzić sobie mało przyjemnego leczenia. Ze względu na bezbolesność zabiegu, leczenie bez borowania jest szczególnie polecane dla dzieci, które często mają obawy przed wizytą u dentysty. Przyjemny, szybki zabieg infiltracji próchnicy może skutecznie zmienić ich podejście do odwiedzania stomatologa.

Przebieg leczenia próchnicy ICON

Zabieg usuwania białych plam na zębach przeprowadzany przez specjalistów kliniki Ortodentika przebiega bardzo szybko i bezboleśnie. Wszystko odbywa się podczas jednej wizyty.  Zabieg nie wymaga zastosowania znieczulenia i nie wywołuje dyskomfortu.Przebieg leczenia można podzielić na kilka etapów:

1. Lekarz nakłada na dotknięty chorobą obszar płyn dentystyczny w postaci żywicy.
  2. Preparat ICON wnika w szkliwo i wypełnia pory próchnicowe w uszkodzonym zębie. Szkliwo zostaje uszczelnione i zabezpieczone
  3. Stomatolog utwardza materiał za pomocą światła.
  4. Postęp próchnicy zostaje zatrzymany, a białe plamy są niewidoczne.

Zalety leczenia ICON

• bezbolesność
  • możliwość leczenia próchnicy w przestrzeniach międzyzębowych (niedostępnych dla wiertła)
  • przedłużenie żywotności zęba
  • brak uszkodzeń tkanek otaczających próchnicę
  • możliwość zatrzymania choroby na wczesnym etapie
  • wygoda dla pacjenta i stomatologa
  • efekt leczenia jest estetyczny, nie ma widocznych plomb

Chciałbyś pozbyć się próchnicy bez borowania? Umów się na wizytę w naszej klinice Ortodentika!