dermatolog

Dermatologia – co to takiego?

Jak wiadomo, skóra jest bardzo ważnym i największym organem człowieka. Zajmuje ona powierzchnię 2m2, natomiast może osiągnąć wagę aż do 5 kg. Skóra pełni wiele funkcji w organizmie człowieka, między innymi: wydala toksyny, przyjmuje składniki odżywcze oraz wspomaga utrzymanie prawidłowej temperatury ciała.  Warto podkreślić, że choroby skóry mogą mieć różne podłoża.

Zastosowanie dermatologii

Jednym ze sposobów leczenia chorób skóry jest dermatologia. Dermatologia to dziedzina medycyny, która zajmuje się chorobami skórnymi. Jednym z miejsc, gdzie leczone są tego typu schorzenia jest wielospecjalistyczna przychodnia lekarska ORTODENTIKA w Łukowie.

Każdy z pacjentów znajdzie tutaj pomoc w przypadku trądziku, alergii, grzybic, czy też brodawek wirusowych.

Dermatologia jako sposób na trądzik

Trądzik zazwyczaj występuje u młodzieży. Jednak w obecnych czasach, przy określonym sposobie życia, tempie, ciągłym stresie, zanieczyszczonym środowisku, itp., choroba ta, coraz częściej pojawia się u osób dorosłych. Trądzik to nic innego jak choroba związana ze wzmożonym wytwarzaniem łoju. W skutek tego powstaje trądzik. Jednym ze sposobów leczenia tej choroby jest właśnie dermatologia.  Jest to drugi etap leczenia tej choroby skórnej w przychodni medycyny estetycznej. Do pierwszego etapu zaliczamy leczenie farmakologiczne lub laseroterapię.

Dermatologia podczas leczenia grzybic i brodawek wirusowych

W dzisiejszych czasach bardzo łatwo nabyć także chorobę zwaną grzybicą skóry i paznokci. Choroby te wywołane są głównie przez grzyby tlenowe. Dlatego też, tak bardzo szybko się rozprzestrzeniają. Jest wiele miejsc oraz sytuacji, podczas, których możemy się zarazić właśnie tymi chorobami. Dla każdego dermatologa bardzo dużym wyzwaniem są także wirusowe zapalenia brodawek, które powstają na skutek zakażenia wirusem brodawczaka. Specjaliści w wielospecjalistycznej przychodni lekarskiej ORTODENTIKA w Łukowie mają na takie dolegliwości rozwiązanie. Mianowicie kriochirurgii.

Należy pamiętać, iż dermatologia idealnie sprawdza się w przypadku zwalczania takich chorób jak: trądzik, alergia, brodawki wirusowe czy grzyby.

Warto podkreślić, iż dermatologia jest to odłamek medycyny, który jest połączeniem takich dziedzin medycyny jak: choroby naczyń, alergologia, wyprysk, atopowe zapalenie skóry, łuszczyca, łysienie plackowate, bielactwo, schorzenia o podłożu bakteryjnym.

Warto podkreślić, że często w dermatologii dziecięcej wykorzystuje się także zabieg laseroterapii czy też krioterapii.

Dermatologia a dermatologia estetyczna

Dermatologia estetyczna jest dziedziną medycyny, która zrodziła się stosunkowo niedawno. Dziedzina ta wykorzystuje dotychczas zdobyte dokonania w dermatologii. Dzięki temu typowi technikom, można zatrzymywać procesy starzenia się skóry. Można także minimalizować wszelkie zmiany, takie jak schorzenia skóry czy też defekty kosmetyczne. W dermatologii estetycznej stosuje się takie zabiegi jak: peelingi, wszelkiego rodzaju wypełniacze, na przykład toksynę botulinową, kwas hialuronowy, czy też mezoterapię igłową.

Dlaczego warto stosować tego typu zabiegi?

Podczas stosowania tego typu zabiegów znacznie poprawimy kondycję naszej skóry. Jest to zabieg niezbędny w momencie kiedy inne doraźne nie są w stanie pomóc pacjentowi. Kiedy inne środki w postaci zażywania różnego rodzaju lekarstw nie pomagają, warto sięgnąć po takie kroki. Można wtedy uzyskać bardzo szybką pomoc.

Zalety dermatologii

Wiele osób z powodu powikłań ze skórą, ma z tego powodu kompleksy. Kompleksy te w mniejszy lub większy sposób wpływają na samoocenę i zaniżają poczucie piękna i własnej wartości. Może to prowadzić do psychicznego uszczerbku na zdrowiu. W przypadku zmian i niedoskonałości trwałych, których nie można zniwelować za pomocą kremów , zastosowanie tego typu zabiegów jest niezbędne. Dlatego też poddanie się zabiegowi dermatologii estetycznej to poprawa nie tylko wyglądu pacjenta ale także poprawa jego samopoczucia. Jeden zabieg niesie za sobą wiele plusów estetycznych oraz zdrowotnych.