ortopeda łuków

Czym jest rehabilitacja za pomocą fali uderzeniowej?

Fala uderzeniowa jest dotychczas jedną z najlepszych metod rozwiązywania przewlekłego bólu u wielu pacjentów. Ta metoda, znana pod skrótem ESWT, od Extracorporeal Shock Wave Therapy, stosowana jest podczas rehabilitacji wielu pacjentów. To właśnie dzięki niej możesz pozbyć się chronicznego bólu, który niejako związany jest z układem ruchu Twojego organizmu.

Fala uderzeniowa powstaje na skutek działania ciśnienia w specjalnym do tego stworzonym aparacie. To właśnie dzięki głowicy fala uderzeniowa zostaje aplikowana pacjentowi w miejsce pojawiającego się bólu. Dzięki temu, poszczególne impulsy bardzo szybko i sprawnie, docierają do konkretnego miejsca na ciele, na które skarży się pacjent. Już po pierwszym zabiegu z zastosowaniem tej innowacyjnej metody, poczujesz znaczną poprawę jakość Twojego układu ruchu.

W jakich przypadkach można zastosować falę uderzeniową?

Dotychczas fala uderzeniowa była stosowana przede wszystkim w przypadku walki z kamicą nerkową. Ostatnimi czasy zaczęto jednak dostrzegać znacznie szersze zastosowania ESWT. Zauważono to podczas leczenia kamicy nerkowej. Wówczas fale uderzeniowe zaczęły w pozytywny sposób oddziaływać na inne narządy, likwidując przy tym wiele problemów. Dziś, dzięki falom uderzeniowym można leczyć schorzenia takie jak:

• Ostroga piętowa;
  • Łokieć tenisisty;
  • Kolano skoczka;
  • Ból barku;
  • Ból ścięgna Achillesa;

Czym jest ostroga piętowa?

Ostroga piętowa znana jest także pod nazwą zapalenia rozcięgna podeszwowego. Są to zwyrodnienia pojawiające się na pięcie. Takie problemy powodują narastanie tkanki kostnej na omawianym obszarze. Problem ten może dotknąć każdego i jest niezwykle uciążliwy i bolesny. Ból dotyczy piety, a także jej najbliższego obszaru. Może on nasilać się rano, a także wieczorem, po ciężkim i żmudnym dniu pracy. Dyskomfort ten najczęściej powstaje na skutek nadwagi, noszenia niewygodnego, źle dopasowanego do stopy obuwia,  a także braku odpowiedniej rozgrzewki przed aktywnością fizyczną. Problem ostrogi piętowej można leczyć za pomocą masażów, ćwiczeń rozciągających, czy zabiegów fizjoterapeutycznych. Najskuteczniejszą metodą jest jednak rehabilitacja z zastosowaniem fali uderzeniowej.

Łokieć tenisisty – co to jest?

Łokieć tenisisty nie musi wcale występować tylko i wyłącznie u osób grających w tenisa ziemnego. Schorzenie to może spotkać każdego, kto pracuje w biurze. Jest to więc zwyrodnienie występujące najczęściej u informatyków, a także innych pracowników biurowych, którzy pracują przed komputerem. Łokieć tenisisty objawia się przewlekłym i ostrym bólem łokcia, zwłaszcza przy ruchach nadgarstka. Jeśli więc podnosisz coś bądź w trakcie odpoczynku odczuwasz wyraźny ból w okolicy stawu łokciowego, to możesz mieć słuszne podejrzenia co do tego schorzenia.

Kolana skoczka – objawy

Kolano skoczka to schorzenie pojawiające się w obrębie kolana. Problem ten pojawia się na skutek nadmiernego przeciążania stawów kolanowych. Ból dotyka przede wszystkim rzepki, znajdującej się w kolanie. Pacjenci, którzy odczuwają przewlekły ból tego miejsca, zwłaszcza przy schodzeniu ze schodów, a także wykonywania przysiadów bądź podskoków, mogą podejrzewać u siebie problem kolana skoczka. Na szczęście dostępna w naszej przychodni rehabilitacja z zastosowaniem fali uderzeniowej zdoła nie tylko natychmiast pomóc, ale także uśmierzyć ból pacjenta. Dzięki temu powrót do normalności będzie o wiele szybszy i skuteczniejszy!