Zapalenie zatok przynosowych

leczenie zapalenia zatok ortodentika.pl

Znasz ten okropny, rozsadzający ból? Zaczyna się w okolicach zatok, a promieniuje na całą głowę. Zapalenie zatok charakteryzuje się tym, że objawy są dużo bardziej nasilone i uciążliwe, katar nie mija po kilku dniach lub często powraca, a wszystkiemu towarzyszy okropny ból głowy, nasilający się przy pochylaniu. Jeżeli zauważyłeś u siebie wszystkie te objawy, najprawdopodobniej problem zlokalizowany jest w zatokach. Dowiedz się, jakie są przyczyny zapalenia zatok przynosowych i wylecz chorobę raz na zawsze!

Zapalenie zatok przynosowych – przyczyny

Za zapalenie zatok przynosowych najczęściej odpowiedzialne są wirusy, rzadko kiedy grzyby czy bakterie. Choroba rzadko kiedy jest głównym problemem – zwykle jest to skutek nieprawidłowego leczenia różnych infekcji górnych dróg oddechowych. Dlatego też zapalenie zatok przynosowych najczęściej pojawia się po przeziębieniu, co znacznie utrudnia rozpoznanie. Myślimy wtedy, że katar to pozostałość po przeziębieniu, a nie początek kolejnej choroby. Mimo że zapalenie zatok przynosowych może dotknąć każdego z nas, to najbardziej narażeni są alergicy i chorzy na astmę. Choroba częściej dotyka również tych, u których występują anatomiczne nieprawidłowości przegrody nosowej lub przerost migdałków.

Jak rozpoznać objawy zapalenia zatok?

Jeżeli zauważysz u siebie takie objawy, jak:

• silne bóle głowy w okolicy czoła, nosa i oczu,
  • ból nasilający się przy pochylaniu,
  • uporczywy katar,
  • niedrożność nosa,
  • zaburzenia węchu,

prawdopodobnie cierpisz z powodu zapalenia zatok przynosowych. Inne objawy które mogą, lecz nie muszą świadczyć o zapaleniu zatok, to między innymi:

• gorączka,
  • złe samopoczucie,
  • osłabienie,
  • silne zmęczenie,
  • obniżony apetyt.

Zwróć uwagę na wydzielinę z nosa. Jeżeli flegma jest przezroczysta i wodnista, infekcja spowodowana jest przez wirusy. Jeżeli wydzielina jest gęsta, ropna i o nieco ciemniejszym kolorze, winowajcą będą grzyby lub bakterie.

Leczenie zapalenia zatok

W przypadku wirusowego zapalenia zatok przynosowych najczęściej stosuje się leczenie paliatywne (objawowe). Lekarz na podstawie badania i wywiadu z pacjentem przepisuje odpowiednie środki, mające na celu zwalczenie uciążliwych dolegliwości. Jeżeli objawy nie ustępują lub często nawracają, konieczne jest wykonanie dodatkowych badań i upewnienie się, czy choroba nie jest spowodowana zakażeniem bakteryjnym. W takich przypadkach najczęściej wykonuje się posiew i dobiera takie leki, które zabijają konkretne drobnoustroje. Jeżeli przypadek okazuje się wyjątkowo trudny do zdiagnozowania, lekarz może wykonać endoskopię nosa i zatok. Lekarz zajmujący się diagnozowaniem i leczeniem chorób zatok to laryngolog. Z porady laryngologa możesz skorzystać w naszej klinice. Ponadto wykonasz badanie rentgenowskie, pomagające w diagnozowaniu zapalenia zatok przynosowych.

Jeżeli martwisz się nieustającymi lub nawracającymi dolegliwościami, już dziś zapisz się na konsultację do lekarza laryngologa. Uzyskasz fachowe porady i raz na zawsze pozbędziesz się uciążliwego problemu. Leczenie domowe może jedynie maskować prawdziwy problem, dlatego warto skorzystać z porady specjalisty. Już dziś wejdź na stronę http://www.ortodentika.pl/ i zapisz się na wizytę.