Nowoczesne piaskowanie zębów – na czym polega?

Nowoczesne piaskowanie zębów w ortodentika.pl

Obok fluoryzacji i skalingu, piaskowanie jest zaliczane do podstawowych, rutynowych zabiegów higienicznych, które pozwalają zachować zdrowie zębów. Jednak jego rola jest znacznie większa. Regularne piaskowanie zębów chroni nas przed próchnicą, kamieniem nazębnym i pomaga zachować piękny uśmiech. Wielu pacjentów ma obawy przed tym zabiegiem, ponieważ nie należy on do zbyt przyjemnych doznań. Jednak dzięki nowej technologii piaskowania NO PAIN, usuwanie osadu może być szybkie i przyjemne!

Piaskowanie zębów – po co je stosować?

Każdego dnia na powierzchni naszych zębów gromadzi się osad powstały w wyniku jedzenia, picia, palenia tytoniu i czasami – niewłaściwej higieny. Zwykła szczoteczka do zębów  i nić dentystyczna nie są w stanie usunąć całości osadu, a zgromadzone bakterie przyspieszają rozwój próchnicy. Dodatkowo, osad sprawia, że szkliwo zęba żółknie, a uśmiech wygląda nieestetycznie. Piaskowanie zębów służy więc profilaktyce zdrowego i pięknego uśmiechu. Ponadto, piaskowanie wykonuje się w celu:

• redukcji przebarwień szkliwa
  • przygotowania zębów do zabiegów wybielających
  • podtrzymania efektów wybielania
  • usunięcia drobnych ilości kamienia nazębnego (np. pozostałych po skalingu)
  • uzupełnienia zabiegów profilaktyki próchnicy, a więc skalingu i fluoryzacji
  • ułatwienia diagnostyki próchnicy

Zabieg piaskowania – czy boli?

Tradycyjna metoda piaskowania polega na usunięciu osadu nazębnego za pomocą piaskarki stomatologicznej. Urządzenie rozpyla w ustach pacjenta specjalny piasek dentystyczny, używając strumienia wody pod ciśnieniem. Następnie odsysa piasek za pomocą ssaka. Mimo,że zabieg nie jest bardzo bolesny, zwykle wiąże się ze sporym dyskomfortem. Dodatkowo, piaskowanie prowadzi często do podrażnienia dziąseł, co sprawia że mogą być obolałe przez kilka dni. W naszej klinice, wykorzystujemy nowoczesną metodę piaskowania, która jest całkowicie bezbolesna i bezpieczna dla zdrowia zębów i dziąseł. Piaskowanie NO PAIN odbywa się przy użyciu innowacyjnej piaskarki o bardzo delikatnym działaniu. Urządzenie delikatnie, ale skutecznie eliminuje osad nagromadzony na zębach, problematycznych powierzchni przy dziąsłach oraz pozbywa się bakterii z korzeni zębów. Wszystko przebiega szybko i całkowicie bezboleśnie.

Piaskowanie zębów metodą NO PAIN – dlaczego warto?

Coraz więcej dobrych gabinetów stomatologicznych proponuje swoim pacjentom tę nowoczesną metodę piaskowania. Zachowuje ona wszystkie korzyści tradycyjnego zabiegu, a jednocześnie nie zawiera jego efektów ubocznych. Wśród podstawowych zalet piaskowania NO PAIN możemy wskazać:

• szybki i przyjemny zabieg
  • ochrona przed utratą zęba i uszkodzeniem implantu
  • urządzenie pracuje cicho i dyskretnie
  • nie ma ryzyka podrażnienia dziąseł
  • płytka zębowa jest chroniona przed zarysowaniem
  • bakterie są usuwane nawet z trudno dostępnych zakamarków

Piaskowanie zębów – efekty zabiegu

Osad nazębny atakuje nas każdego dnia, dlatego zaleca się, aby powtarzać piaskowanie co 6-12 miesięcy. Wówczas możemy w pełni korzystać z pozytywnych rezultatów zabiegu:

• zęby są lepiej zabezpieczone przed bakteriami próchnicy
  • przebarwienia zębów są wyraźnie zredukowane
  • znacznie łatwiej jest utrzymać higienę jamy ustnej
  • po usunięciu osadu, łatwiej zdiagnozować pierwsze objawy próchnicy
  • zęby są gotowe do przeprowadzenia wybielania nakładkowego lub z użyciem lampy

Jeśli potrzebujesz więcej informacji na temat piaskowania, lub chciałbyś wykonać ten zabieg u siebie, umów się na wizytę w naszej Kliinice!