Czy fizjoterapia stomatologiczna jest skuteczna?

usmiech

Problemy w stawie skroniowo-żuchwowym pojawiają się głównie u osób w wieku od 13 do 35 roku życia. Częściej na dolegliwości z tym związane cierpią kobiety niż mężczyźni. Wszelkiego rodzaju zaburzenia w stawie skroniowo-żuchwowym to schorzenia związane z układem mięśniowo-szkieletowym. Doprowadzić może to do bólów twarzy i czaszki, a nawet niepełnosprawności.

Czym jest fizjoterapia stomatologiczna?

Fizjoterapia stomatologiczna jest to terapia dysfunkcji skroniowo-gnykowo-czaszkowych, a także bólów głowy. Jest ona dziedziną medycyny zajmującą się leczeniem zespołu różnego rodzaju zaburzeń w obrębie stawu skroniowo-żuchwowego. Napięcia mięśniowe, które pojawiają się w pobliżu narządu żucia przenoszone mogą być na inne mięśnie, na przykład na mięśnie kręgosłupa szyjnego czy obręczy barkowej. Często ból odczuwany jest więc w kręgosłupie czy barkach. Zdarzyć się może również odwrotna sytuacja, mianowicie przez niewłaściwą pozycję kręgosłupa, miednicy i głowy struktura układu kognatycznego ulegnie przeciążeniu. Fizjoterapeuta ma więc za zadanie w pełni ocenić stan naszego zdrowia, w co wlicza się zarówno układ stomatognatyczny, jak i narząd ruchowy.

Kiedy sprawdzi się fizjoterapia stomatologiczna?

Fizjoterapia rewelacyjnie sprawdzi się w poniższych przypadkach:

• przebyte zabiegi chirurgiczne,
  • neuralgie i porażenia nerwów,
  • chęć polepszenia koordynacji ruchowej,
  • zwiększone napięcie mięśni,
  • bóle stawów skroniowo-żuchwowych,
  • bóle skroni i mięśni żwaczy,
  • ograniczone otwieranie żuchwy,
  • trzaski i przeskakiwania stawów skroniowych.

Jakie metody wykorzystujemy do leczenia?

• Krioterapia – zmniejsza ona ból i obrzęk.
  • Laseroterapia – ma rewelacyjne działanie przeciwzapalne, sprawdza się w przypadku zaburzeń czynnościowych – po usunięciu zęba, po przebytej plastyce wędzidełka, sprawdza się również w przypadku zaburzeń czynnościowych.
  • Kinezyterapia – jest to inaczej leczenie ruchem. Wykorzystuje ćwiczenia czynne oraz te z oporem, masaż funkcyjny oraz poizometryczną relaksację różnego rodzaju mięśni.
  • Stymulacja nerwów prądami – jeśli doskwiera Ci silny ból zęba, ta metoda sprawdzi się w Twoim przypadku świetnie.
  • Lampa Sollux – lampa posiada czerwony i niebieski filtr, świetnie sprawdzi się w przypadku leczenia neuralgii.

Jeśli zdecydujesz się na specjalistyczne leczenie przy wykorzystaniu fizjoterapii stomatologicznej, unikniesz licznych chorób. Dzięki odpowiedniemu leczeniu zmniejszą się napięcia w mięśniach, a także w węzłach, które otaczają Twoje stawy. Objawy bólowe znacznie się zmniejszą.

Fizjoterapia stomatologiczna jest więc w pełni bezpiecznym, a co najważniejsze skutecznym zabiegiem, który przeprowadzamy w naszej klinice Ortodentika. Nie istnieje ryzyko jakichkolwiek zaburzeń, a Twoje zdrowie i samopoczucie ulegnie znacznej poprawie. Wszelkie zdrowotne problemy odejdą w zapomnienie.
Nasz specjalista, mgr Dariusz Szychta, opracował autorski program z zakresu fizjoterapii stomatologicznej i, jako jeden z niewielu w Polsce, wykorzystuje go w swojej praktyce.