Czym jest terapia falą uderzeniową?

fala uderzeniowa

Terapia Falą Uderzeniową (SWT – Shock Wave Theraphy) jest to nowoczesna i innowacyjna, a przede wszystkim przynosząca wspaniałe efekty metoda leczenia. Dzięki falom uderzeniowym proces poprawy zdrowia, przez stymulację metabolizmu i pobudzenie cyrkulacji krwi, ulega znacznemu przyspieszeniu. Dzięki tej metodzie zmniejsza się napięcie mięśni, a produkcja kolagenu ulega zwiększeniu.

Jakie metody wykorzystuje terapia?

Terapia ta wykorzystuje lecznicze właściwości fal akustycznych. Cechują się one wysokim, skokowym ciśnieniem, które uwalniane jest w krótkim czasie. Dzięki pozyskanej energii, przekazanej do organizmu przez specjalny aplikator, który przykłada się do skóry, fale wędrują w głąb ciała. Dobranie odpowiednich parametrów zabiegowych sprawia, że terapia ta przynosi wspaniałe rezultaty w leczeniu powierzchniowych procesów chorobowych oraz tych w głębszych tkankach.

Jaki wpływ mają fale uderzeniowe na nasz organizm?

Wykorzystanie fal uderzeniowych ma działanie przeciwbólowe. Sygnały bólowe są wyzwalane i blokowane przez małoinwazyjne poruszanie błon komórkowych oraz zakończeń nerwowych. Pozyskane bodźce mają korzystny wpływ na nasz organizm.

SWT działa korzystnie na ukrwienie naszego organizmu – znacznie polepsza mikrocyrkulację i metabolizm. Regeneruje także nasz organizm przez produkcję kolagenu.

Jakie są korzyści poddania się terapii fali uderzeniowej?

Terapia cechuje się wysoką, potwierdzoną klinicznie skutecznością. Procedura ta nie wymaga długiego czasu rekonwalescencji. Po niedługim czasie możesz powrócić do swych codziennych obowiązków. Nie występują żadne efekty uboczne, stosowanie środków farmakologicznych nie jest również niezbędne. Już po zabiegu możesz cieszyć się znaczną poprawą stanu zdrowia oraz wieloletnim efektem wykonanej terapii!

W jaki sposób wykonywany jest zabieg?

Pełna terapia z wykorzystaniem fal uderzeniowych trwa około 20 minut. Przed wykonaniem zabiegu, pacjent konsultuje się z lekarzem fizjoterapeutą, następnie przechodzi się do zabiegu z użyciem fal. Zazwyczaj wykonywanych jest od trzech do pięciu zabiegów w czasowym odstępie do tygodnia.

Działania niepożądane po wykonanym zabiegu fali uderzeniowej

Jeśli zabieg zostanie wykonany poprawnie przez wykwalifikowany personel, nie musisz obawiać się jakichkolwiek działań niepożądanych czy skutków ubocznych. W klinice Ortodentika oddamy Cię w ręce specjalistów, więc bez obaw! Działania niepożądane zaobserwować można u niewielkiej liczby osób, które poddane zostały zabiegowi.

Wśród nich wyróżnić można:

• zaczerwienienie skóry,
  • nasilenie dolegliwości bólowych, które ustępują po kilku dniach od zabiegu.

W klinice Ortodentika oferujemy terapię falą uderzeniową. Stosuje się ją w przypadkach:

• ostrogi piętowej,
  • łokcia tenisisty,