Chirurgiczne usuwanie zębów to nie problem!

zahnreinigung-1514692_960_720

Współczesna stomatologia pozwala na leczenie zębów, które nawet w dużym stopniu są dotknięte chorobą. Ich usuwanie jest zatem ostatecznością. Niekiedy jednak zdarza się, że  konieczne będzie przeprowadzenie chirurgicznej ekstrakcji zęba. Taki zabieg wykonywany jest przez chirurga stomatologicznego lub chirurga szczękowo-twarzowego. Wizja chirurgicznego usuwania zęba nie powinna nas jednak przerażać – nowoczesne metody pozwalają na efektywne i bezbolesne przeprowadzenie zabiegu.

Zabieg chirurgicznego usuwania zębów

Chirurgiczna ekstrakcja dotyczy przede wszystkim zębów zatrzymanych i pozostawionych korzeni zębowych.  Dzięki umiejętnościom wykwalifikowanych specjalistów nie stanowi jednak dla pacjenta większego obciążenia, a odpowiednie opatrzenie rany przyspiesza prawidłowe gojenie.

Chirurgia szczękowa oferuje

• konsultacje chirurgiczne
  • pobieranie materiału do badań histopatologicznych
  • ekstrakcję zębów stałych i mlecznych
  • chirurgiczne usuwanie zębów całkowicie i częściowo zatrzymanych
  • hemisekcje, czyli usunięcie w znieczuleniu miejscowym części korzenia zęba
  • leczenie ropni
  • rekonstrukcje ubytków kostnych, przeszczepy bloków kostnych, poszerzanie i rozszerzanie wyrostka kostnego
  • plastykę połączeń z zatoką szczękową
  • leczenie chorób zatok szczękowych
  • odbudowa i regeneracja kości
  • leczenie implantologiczne

Zęby zatrzymane

Ząb zatrzymany to wykształcony prawidłowo, pod względem anatomicznym, ząb, który tkwi w kości szczęki lub żuchwy. Możemy rozróżnić zęby zatrzymane częściowo – gdy korona zęba pozostaje w tkankach miękkich po jej częściowym przebiciu się przez kość i trwa w tym położeniu oraz zęby zatrzymane całkowicie, gdy ząb jest otoczony przez kość. Zatrzymaniu ulegają najczęściej dolne trzecie trzonowce, kły górne, dolne przedtrzonowce a niekiedy centralne siekacze.

Zatrzymane “zęby mądrości”

Główną przyczyną zatrzymania dolnych ósemek jest brak miejsca dla tych zębów w łuku zębowym. W konsekwencji powoduje to różnego rodzaju zmiany patologiczne i decyduje o konieczności usunięcia. Specjaliści z przychodni Ortodentika wśród wskazań do operacyjnego usunięcia zębów zatrzymanych, wymieniają m.in. nawracające stany zapalne, ropnie, torbiele, bóle neuralgiczne i próchnicę, która fatalnie wpływa na utrzymanie higieny jamy ustnej. Jeśli takie zęby nie zostaną w porę usunięte, mogą powodować krzywienie się innych zębów, zaburzenia w stawach skroniowo-żuchwowych, ubytki próchnicze, a także powstawanie bolesnych  kieszeni kostnych.

Chirurgiczne usunięcie zęba nie musi być problemem

Zanim lekarz podejmie decyzję o chirurgicznym usunięciu zęba, kieruje pacjenta na tomografię komputerową, która pozwala dokładnie zobaczyć, jak położony jest ząb, a co za tym idzie precyzyjnie zaplanować zabieg.

Chirurgiczne usuwanie zębów większości z nas nie kojarzy się dobrze. Mamy wiele obaw, często dopada nas nawet paniczny strach przed bólem i opuchlizną pooperacyjną. Specjaliści z przychodni Ortodentika w Łukowie uspokajają jednak, że podczas zabiegu chirurg i personel dbają o komfort pacjenta i jego dobre samopoczucie. Przed zabiegiem wykonuje się znieczulenie miejscowe, co pomaga bezboleśnie przetrwać całą procedurę.

Po zabiegu zakładane są szwy, opatrunki uciskowe oraz chłodne kompresy. Lekarz przepisuje antybiotykoterapię oraz zaleca odpowiednią dietę. Przez 2-3 dni może utrzymywać się obrzęk i ból, który pomogą złagodzić środki przeciwbólowe i przeciwobrzękowe.

Precyzja, bezpieczeństwo i komfort pacjenta to podstawa chirurgii stomatologicznej. Kiedy zaistnieje konieczność chirurgicznej ekstrakcji zęba, nie popadajmy w panikę tylko zaufajmy profesjonalistom, którzy pomogą nam bezboleśnie przejść przez proces leczenia.