Botoks- co to takiego?

Botoks to bardzo bezpieczna i skuteczna metoda uporania się ze zmarszczkami. Zabieg polega na zastosowaniu niewielkiej dawki toksyny botulinowej do poszczególnych miejsc na twarzy, dzięki czemu pozbywamy się kłopotliwych i nieestetycznych zmarszczek mimicznych, czyli tych, które powstają kiedy marszczymy brwi, czoło lub śmiejemy się.

Natomiast toksyna botulinowa to biologiczny toksykant produkowany przez beztlenową pałeczkę Clostridium botulinum, która jest najsilniejszą znaną toksyną biologiczną. Jednak tylko oczyszczona postać toksyny botulinowej rozwijanej w specjalnych warunkach  posiada  kosmetyczne zastosowanie.

Działanie botoksu

Toksyna botulinowa hamuje przenikanie bodźców z nerwów do mięśni twarzy, które są bezpośrednio połączone z liniami wyrazu twarzy. Środek ten działa jedynie na mięśnie, do których go wstrzyknięto, powstrzymuje kurczenie się ich oraz marszczenie skóry. Dzięki czemu rozluźnienia mięśnię oraz ujędrnia skórę. Niestety efekt nie są widoczne od razu. Stopniowo  przywracane zostają  funkcje zakończeń nerwowo mięśniowych,  proces ten trwa około 4-6 miesięcy. Działanie toksyny botulinowej nie zmienia wyrazu twarzy, natomiast usuwa zmarszczki – przekonują specjaliści z naszej kliniki.

Jak wygląda zabieg?

Preparat z jadem kiełbasianym zostaje wstrzyknięty w określone miejsca na twarzy za pomocą jednorazowej strzykawki wyposażoną w cieniutką igłę. W trakcie zabiegu pacjent zostaje ułożony w pozycji siedzącej. Zabieg botoksem to około 15-20 minut, uzależniony jest jednak od liczby miejsc, w których jest stosowany. Pierwsze efekty można zaobserwować po ok. 2-3 dniach od wstrzyknięcia, a pełen rezultaty leczenia widoczny jest dopiero po 7-10 dniach.
Znieczulenie miejscowe podczas zabiegu nie jest konieczne, dlatego zaraz po zakończeniu można funkcjonować normalnie. Ból podczas zabiegu jest prawie niewyczuwalny.

Na jakie okolice można stosować botoks?

Najczęściej poddawane zabiegowi miejsca to:

• czoło
  • okolica między oczami tzw. „lwia zmarszczka”
  • „kurze łapki” wokół oczu
  • „zmarszczki palacza” wokół ust
  • mięśnie żwacze w terapii zaburzeń zwarcia
  • okolica linii brwi, co nadaje im młodszy wygląd powodując „otwarcie oka”
  • zmarszczki i fałdy na brodzie i szyi

Czy istnieją przeciwwskazania do stosowania botoksu?

Jeśli chcemy poddać się zabiegowi z użyciem botoksu powinniśmy wiedzieć w jakich sytuacjach go unikać. Do najczęstszych przeciwwskazań należą: ciąża i karmienie piersią, choroby układu nerwowo-naczyniowego, przewlekłe choroby autoimmunologiczne, zażywanie leków przeciwbólowych i przeciwgorączkowych, choroby płytki mięśniowo-nerwowej, przyjmowanie leków na serce, choroby układu nerwowego.

Co jeszcze warto wiedzieć?

Jeśli przyjmujemy witaminę E, suplementy witaminowe, zioła tj. dziurawiec oraz leki przeciwzapalne powinniśmy wstrzymać się z ich zażywaniem na dziesięć dni przed planowanym zabiegiem botoksem, ponieważ istnieje ryzyko pojawienia się efektów ubocznych, jak również sam zabieg może okazać się nieskuteczny. Bezwzględnie zakazuje się spożywania alkoholu.  Bezpośrednio po zabiegu przez okres 4 godzin zakazuje się schylać i dźwigać. Nie można również  dotykać lub uciskać obszarów poddanych zabiegowi. Przez jakiś czas trzeba unikać też solarium. Po więcej informacji zapraszamy do Przychodni Lekarskiej Ortodentika, gdzie specjaliści z zakresu medycyny estetycznej pomogą ci odzyskać piękny i młody wygląd.